söndag 3 maj 2009

Sköna söndag

Jag är uppe med ligisterna medan mannen ligger och snarkar i sovrummet. En ganska lugn morgon ändå, de har bara blivit osams en gång. Än så länge. Sovrummet svämmar över av smutstvätt. Den väller ut ur garderoben som vi har tvättunnan i. Ingen tvättid förrän tisdag. Kul.
Förra veckan roade jag mig med att skriva två prov, varav det ena var på elva kapitel. Hur faen kommer man på att man ska tvinga de stackars eleverna med att skriva prov på elva kapitel på en gång? Onödigt, tycker jag. Men det gick nog okej ändå.
Annars roar jag mig med att försöka vinna resor på diverse sajter som bedriver tävlingar just för tillfället. Det går inget vidare, men jag försöker. Jag tycker jag är skitbra på att skriva ramsor, men det verkar inte en endaste jury hålla med om.
Vår balkong är snart helt rensad och vi ska lägga på en sån där grön, luddig matta. Hrrm. Men det blir nog skönt för fötterna iaf. Igår var vi och införskaffade ett bord med stolar till tjejerna. Det följde med ett parasoll och hela det färgglada setet går i blått, rött, grönt och gult. Balkongen ser ut som ett jävla tivoli. Men vad gör man inte för att barnen ska få lite mysigt!?

0 kommentarer: