torsdag 28 maj 2009

Forskning pågår

Japp, då har den börjat. Besattheten. Jag har nu letat runt på allehanda sidor på nätet och läst på om byggnader och byggnadsvård. Jag är helseriös. Vet till och med hur man renoverar timmerstugor och vad man ska använda för isolering i en gammal torpargrund. Jag säger ju det, jag är skitseriös!
Idén håller på att säljas in hos mannen också, han är något mindre entusiastisk än jag i denna fråga. Har dock fått honom att ta reda på vilka ägarna till detta magnifika renoveringsobjekt är. Vi tror oss veta detta. Nu måste jag bara få honom att kontakta dessa också. Gärna inom en snar framtid, innan jag hinner planera kökets utförande och andra smärre inredningsdetaljer för att sedan bli besviken över att det inte går att göra något åt mitt fina hus. Mitt vackra, fina hus.
Min förhoppning är att huset har en timmerstomme, stabil och bra, och att den är finfin trots årens slitage. Varför skulle inte jag kunna få ha tur nån gång!?

0 kommentarer: