tisdag 26 maj 2009

Upprinningen

Inte ens 3 veckor kvar i skolan. Det börjar lida mot sitt slut. Känner mig inte alls klar. Det löser sig förhoppningsvis.
Här hemma är vi sjuka. Jag har ont i halsen, mannen är dålig. På plussidan ligger det faktum att man då kan skylla på att man behöver äta glass när man är sugen på nåt.
Annars är det som det brukar vara. Hemmet är stökigt, renovering pågår och så vidare och så vidare.
Dags för Mors Dag på söndag. Då önskar jag mig en resa till Grekland, ny garderob, en schysst bil och ett stort hus. Och en tvål. Tror det är störst chans att jag får det sistnämnda faktiskt. En "Savon de Marseille" från Compagnie de la Provence vore trevligt. Skulle pryda mitt handfat fint. Och så kanske den luktar gott också.
Jag är så less på att bo i lägenhet att jag häromdagen föreslog att mannen skulle vara tjänsteledig från jobbet i ett halvår och bygga ett hus åt oss. Det blev inga stående ovationer. Jag som tänkte att jag hittat en superlösning på vårt boendeproblem. Fy fan, ingen uppskattar mina idéer.

0 kommentarer: