fredag 24 april 2009

Pinkeye

Jag:
Rödsprängda ögon
Ingen mascara
Svullen över ögonen
Svullen under ögonen
Uttorkad över ögonen
Uttorkad under ögonen
Men framförallt ingen mascara.

Stackars lilla jag (för det är mycket synd om mig just nu) har drabbats av ögoninflammation. Fi faen. Har aldrig i mitt vuxna liv drabbats av den åkomman. Tills i förrgår. Fi faen. Men idag ser jag i alla fall lite bättre.
Jag var tvungen att åka å handla förut. Egentligen var jag kanske inte tvungen, men ikväll ska jag trösta mig med ett glas vin eller två. Så det var bolagsdags. Men först gick jag in på Lindex och köpte ett par gigantiska, billiga solglasögon som jag sedan gick omkring med både ute och inne i affärerna. När jag skulle betala på bolaget var jag tvungen att ta av mig solglasögonen. Jag ser ut som en levande död, så det var en ganska jobbig upplevelse för mig faktiskt. I alla fall kändes det lite bättre när kassörskan bad om att få se legitimationen. Jag ska sluta leta rynkor nu och inbillar mig att jag ser ut som en nittonåring.

0 kommentarer: