söndag 10 maj 2009

Love is in the air

Cheferna har varit ganska snälla med mig idag. Antagligen blev de lite vänligare inställda när jag inte tog ut hela semesterdagen utan faktiskt kom för att jobba sovande natt till klockan elva. Min kollega tog morgonpasset, trots sjukdom. Starkt jobbat. Det ställs orimligt höga krav på att man ska vara aktiv på jobbet trots feber och förkylningar, vi har inte rätt till sjukdagar tyvärr.
Klockan elva var jag åter vaken på jobbet för mitt dagspass. Kollegan tog ledigt i någon timme på eftermiddagen. Jag var själv på jobbet med högsta hönsen. De skrek på mig. Orkade inte säga ifrån. Tog fram två glassar i ett försök att blidka dom. Det funkade ett tag.
Vice VD har en förmåga att påbörja arbeten men inte slutföra dom. Kan vara oerhört frustrerande. Jag är då också undanplockare och städare. Tror vi behöver fler vikarier, ska sätta mig ner och klura och kontakta möjliga sökanden, intresseanmälningar välkomnas glatt.

I varje fall hade jag en otroligt rolig och trevlig ledighet. Förferre hos bästaste M och utgång. Befann oss helt plötsligt bland en massa dansande människor med drinkar i händerna. 18-åringar var klart överrepresenterade. Men i alla fall: Skoj skoj skoj.

Att föra till anteckningsboken:
Glass funkar bra som muta
Det räcker faktiskt med en White Russian
Tequila Rose ska drickas med måtta, likaså Apple Bacardi

0 kommentarer: