lördag 9 maj 2009

Ledigt

Jag lade in om en semesterdag här i veckan. Den går av stapeln idag. Mina chefer uppskattar väl inte riktigt att jag ska vara ledig, särskilt inte eftersom min kollega är sjuk och väldigt trött. Det är synd om honom, mycket synd om honom. De uppskattar inte heller att jag antagligen inte är tillbaka på jobbet förrän i morgon bitti, annar jobbar ju jag dubbelpass på helgerna, både dag och natt, för det mesta. De straffar mig genom att ideligen skrika och gapa och har till och med börjat gräla med varandra om vem som ska bestämma över mig. Grälet är i skrivande stund inte löst, men bordlagt.
Det jag kan bli irriterad på är väl att cheferna ofta använder en stor del av min lön för sina privata nöjen och behov. Mycket av mina intjänade pengar går åt till att hålla dem glada, nöjda och tillfredsställda. Jag tycker de borde vara lite mer frikostiga med semesterdagarna, så mycket av min tid som jag lägger ner på jobbet. Tycker det är orättvist att min kollega inte blir behandlad på samma sätt, han får fler semesterdagar än jag. Dessutom måste jag ofta göra även hans jobb. Ibland funderar jag på att sluta men jag har skrivit på ett kontrakt som löper på 18 år. Det är alltså 16 år kvar på detta krävande arbete. Jag hoppas på att cheferna kommer till reson och börjar se på mig med respekt, tar in vad jag säger och går mig till mötes.

0 kommentarer: