onsdag 20 maj 2009

Burkar

Golvet är i alla fall lagt nu. Det blev jättefint. Tycker nu att det var värt mödan på Ikea. Nästan, i alla fall. Nu återstår bara städningen. Och pimpningen. Lexingtonförklädet och tillhörande grytvante och kökshandduk hönger på sin plats på krokar på den nymålade väggen. Lexingtonkudden som jag fick i julklapp ligger fint i kökssoffan. Ställde mig i dörröppningen och tittade igår kväll. Såg ut som ett jävla katalogkök. Skittråkigt. Därför har jag nu köpt jättedyra plåtburkar som jag kan ha stå på vår bardisk för att bryta tristessen. En Marimekko och en "Boîte du thé". Så jäkla supernice. Och så ska jag glädja mannen när han kommer hem lite senare och visa honom att jag ställt fram han skitfula kaffeburk med knäpplock. Den behövdes för att "skita ner" köket lite.
För övrigt ska jag ha aloe vera-party idag. Jag ska innan det hinna städa undan allt och dessutom måste jag baka bullar. De måste bli goda också. Ibland känns det som om jag är lite tidsoptimist faktiskt.

0 kommentarer: