måndag 1 juni 2009

Mitt liv som mamma

I morse vaknade min yngsta tjugo över fyra. Då kom hon in till oss och var jätteglad. Det var inte vi. Pappan åkte till jobbet klockan fem, då var dottern fortfarande vaken. Hon sprang ut i hallen och hämtade sina nya skor och kom in till mig, hoppade upp i sängen och försökte få mig att hjälpa henne att sätta på skorna. Jag var inte riktigt lika glad som hon. Tänkte på var skorna hade varit innan de ställdes i hallen och senare kom in i vår säng.
Hon lyckades faktiskt somna om efter ett tag men gick upp när jag gick upp, så jag fick duscha fort fort för att hon inte skulle ställa till med nåt bus. Hon hann bara rita sig själv på örat med en bläckpenna hon hittade gud vet var. Efter det gick hon och tryckte ut salva från en tub i badrumsskåpet på sig själv. Under tiden jag stod i duschen och skyndade järnet. Senare, efter frukosten, stod hon lugnt och stilla och drack vatten ur glaset jag precis tagit fram till henne. Och så vips tar hon fjärrkontrollen och doppar den rakt ner i vattenglaset!!! Jag fattar inte. Jag fattar bara inte.

0 kommentarer: