torsdag 11 juni 2009

Födelsedag

I morgon fyller vår minsta skrutta hela 2 år. Tiden har gått otroligt fort. För fort. Alldeles nyss var hon en liten söt och nuttig bebis. Nu är hon en lika söt, men mycket mer rörlig, liten flicka. Det är inte utan att man blir lite sentimental när man tänker tillbaka på kidsens första tid i livet.
Då gäller det att man shejpar till sig. Man kan inte larva till sig. Får dränka sorgerna i annat. Och då pratar jag inte starka vätskor utan nya barnkläder. För då om nåt är man riktigt glad för att de blir större. Då måste man ju köpa nya kläder, då är det berättigat att köpa nya kläder. Dessutom måste barn alltid få lite kläder i födelsedagspresent. Blingo har superrea, det passade mig väldigt bra. Hade dessutom min sista visning för säsongen i veckan, så nu kan jag klä ungarna i visningskollektionen, nästan så man har längtat efter det :-).
Igår var jag nere på stan på ytterligare en rea. Kom hem med två nya, fina vår/höstjackor till tjejerna. En Didrikson och en Helly Hansen för en femhundring, där tycker jag att jag lyckades! Ska väl dock påpekas att den mycket fina HH-jackan till äldsta tjejen egentligen är alldeles för stor, ser ut som om hon springer omkring med ett enmanstält. Men va faen, bara tältet är snyggt så!

0 kommentarer: