söndag 21 juni 2009

Mitella

Jaha, dags att uppdatera läget efter midsommarhelgen:

  • det blev ingen fylla
  • därmed inte heller någon fyllestyrning (har aldrig tidigare blivit det heller vill jag bara påpeka)
  • jag somnade halv tio på midsommarkvällen i soffan hemma hos min mans bror

Så värst livat blev det ju inte men vi hann i alla fall med:

  • sill (tvi vale), potatis, nubbar (fast inte jag) och allehanda tilltugg
  • jordgubbar och glass
  • chips
  • ett besök på akuten

Besöket på akuten gällde (nästan självklart) vår yngsta dotter. Vi hade lagt henne och hennes storasyster inne i svågerns säng och bullat upp med diverse täcken och kuddar på kanterna så att de inte skulle ramla ut. Det ställe vi inte barrikaderat var kortsidan på sängen. Eftersom lillskruttan har maximal otur ramlade hon självklart ner därifrån och slog sig så illa i axeln att den hade hoppat ur läge (ajajaj). Det känns som om oturen förföljer henne. Stackars vår lilla skrutt! Nu försöker vi övertala henne att ha sin mitella på sig, viktigt för läkningen. Våra övertalningsförsök går (som vanligt) lite sisådär. Jag fick en snilleblixt och köpte "stryk-på-bilder" med Hello Kitty och strök på mitellan. Nu har hon en grymt pmpad mitella, men det struntar hon ganska blankt i faktiskt.

En mysig sak som har hänt väl värd att nämna är att våra mycket goda vänner har fått barn nr 2 (en tjej till). Grattis säger jag, men vill också varna för att det inte alltid är lättare och lugnare att vara föräldrar till flickor än till pojkar, det säger jag av egen erfarenhet. Det råder allmän missuppfattning om det där tycker jag. Som den otroligt seriösa (och smått överenergiska) vän jag är slog jag in bebisens paket för över en vecka sen och det ligger nu och väntar i vår klädkammare. Klart för avlämning.

0 kommentarer: