tisdag 23 juni 2009

Lata dagar

Sommarlovet är i full gång för oss tjejer i familjen. Äldsta tjejen ville vara med sin farfar idag, hon ringde själv och frågade honom i helgen om de kunde hitta på något här i veckan. Farfar tycker nog det är lika roligt som hon, tror jag. Det är när de själva börjar ringa till folk för att de vill prata med dem eller börjar svara i telefonen som man vet att de är på väg att bli stora. Min lilla sessa.
Så idag är jag och minsta vilden hemma själva. Jag hade storslagna planer. Vi skulle gå en promenad, åka och handla mat på Willys, köpa plastad frotté på Jysk, kolla dunderbutiken Nuevo och dessutom leka en himla massa och möjligtvis äta lunch ute. Vi tog en promenad, det var grymt varmt. Vi åkte ut till Nuevo, köpte kläder till mig och sen åkte vi hem och värmde rester från gårdagen till lunch. Sen satt vi på balkongen och åt melon innan det blev alldeles för varmt för att vistas där. Och nu sitter vi inne och orkar knappt göra något någon av oss, för det är alldeles för varmt. Men nu är det sommar i alla fall!
Igår var ändå en ganska lugn dag den med. Freja slog sin storasyster i huvudet med ett bananfodral dock. Och sen hade hon matat dockan med sin frukostskinka så jag fick pilla ut små skinkbitar ur dockans mun med en knappnål. Det var nog det, tror jag.

0 kommentarer: