onsdag 21 oktober 2009

Tillbax

Yes, efter månader av frånvaro från bloggen fick jag dåligt samvete när folk började sakna inläggen. Så nu får jag ta mig i kragen igen.
Här händer mycket. Nej, vi har inte fraktat ner nån timmerstomme från Norrland och satt igång med uppbyggnad, vi har heller inte hittat något rivningsobjekt att renovera. Jag fick istället för mig att jag vill bli nagelteknolog och hoppade på en utbildning. Väntar bara på certifikatet. Och i december startas nagelsalong. Ska bli grymt kul =)!
Tjejerna är åter på dagis och har skoj. Största tjejen är arg för att hon inte får vara där så länge om dagarna. Hennes bästa kompis är där mycket längre än hon. jag hämtar fyra, och det tycker hon är mycket orättvist. Hon undrar varför vi prompt ska hämta henne bara för att vi själva slutar, hon vill vara där tills på kvällen säger hon. Nu, när det börjar bli mörkare ute så tror hon dock att det nästan är kväll vid fyra.
Minstingen måste väldigt mycket nu. Till exempel hittar man henne ofta i badrumsskåpet, där hon sitter och smetar på tonvis med läppglans över halva ansiktet. Eller så häller hon mjölken i maten. "Det var väl onödigt" säger vi med irritation i rösten. "Vaarföör gjorde du så?". "Joo, ja måsse de!" säger hon med ett pillimariskt leende och huvudet på sned. Och hur lätt är det att vara arg på ett sånt litet charmtroll..!?

0 kommentarer: