lördag 24 oktober 2009

Lördagsmusik

Sitter här i soffan och segar. Lyssnar på otroligt bra musik som strömmar ut från äldsta tjejens Hannah Montana-gitarr. Hon går verkligen in för det här, höjer volymknappar hit och dit och åstadkommer busvisslingar med en knapp. Och så sjunger hon med på låtsasengelska. Riktigt underhållande faktiskt.
Morgonen började halv sju, när lilltjejen kom in i sovrummet och började peta på sin storasyster, som hade tjatat sig till en natt i vår säng. Minstingen somnade vid nio igår kväll så vi hade ändå hoppats på lite sovmorgon. Men tji fick vi. Fast jag struntade i att gå upp, det fick mannen göra. Själv blev jag väckt klockan tio, det var trevligt. Då fick jag äta frukost med två tjejer som stod som dreglande små hundar över min macka och min tekopp. Till slut ledsnade jag och gav dem mitt överblivna te att dela på. För att storasyster inte skulle få mer än lillasyster försökte lillasyster svälja så mycket hon bara kunde på en gång. Vilket förstås resulterade i en kaskad av te över hela vardagsrumsbordet när hon satte i halsen. Torka, torka, torka är en stor del av mitt liv...
Jag håller på att försöka buda hem ett par riktigt schyssta näbbstövlar på Tradera. Det är sant! Jag tänkte se ut som en riktig bohem här i vinter. Men fatta vilken kvalitet det är på de där små rackarna! Kommer ju hålla i tio år, minst! Eller tills jag tröttnar på dem.

0 kommentarer: