fredag 27 februari 2009

Doin' it the american way

Igår fick jag helt plötsligt för mig att jag skulle göra corn dogs till middag. Vet inte varför, ville bara prova. Kände mig skitseriös där jag stod med mitt majs- och vetemjöl och blandade och hade mig. Förklarade för tjejerna att mamma har jättejättejättevarm olja på spisen så nu får ni vara lugna tills mamma är klar. Gick sådär. Friterade och hade mig, dukade fram och gav entusiastiskt barnen varsin inbakad, friterad korv. Äldsta vägrade äta brödet och satt och pillade bort det från korven för "det var äckligt". Yngsta åt med god aptit tills hon kom fram till änden av brödet, som hon spottade ut. Betyg: Nja, inte så värst jättegott. Men nu har jag ju i alla fall provat.
Hade också en gammal banan över igår som jag behövde göra nånting av. Så jag improviserade ihop ett bananmajsmuffinsrecept. Med råsocker på. Blev jättegott! Mumma faktiskt.
I förrgår improviserade jag ihop brödbullar med dinkel- och grahamsmjöl och linfrö. Skitagott! Fy fan, jag är så jävla improvisatorisk så det är sjukt.

0 kommentarer: