tisdag 3 mars 2009

Fyndar loss.

Har precis ropat in en Polarn o Pyret-jacka till äldsta tjejen på Tradera. Skitafin! Beigerutig, säljs inte längre. Mumma! Fick igår hem ett stooort paket med kläder OCH ett litet paket med kläder från H&M. Bara till tjejerna, så klart. Jag menar, de ska faktiskt börja på dagis och då måste de ju vara fina. Och eftersom jag ropade in jackan för hälften av vad den skulle ha kostat om jag hade köpt den i butik, så kan jag ju köpa en mössa eller två till storskruttan också. Jag menar, hon har ju inte mössor så det räcker :-). Det är min stora passion; barnmössor. Och så Lexingtonkuddar oxå förstås.
På måndag börjar inskolningen på dagis. Gick jättefort att få dagisplats. Så skönt att veta var brudarna ska vara och jättebra för vår lilla "astmatiker" att få börja dagis snart. Fast lite sorgligt kommer det bli att säga hej då till dagmamman och alla kompisarna där...

Förutom att sitta å dregla framför datorn medans jag letar barnkläder har jag idag hunnit med en fika med bästaste V. En latte och en kärleksmums. Förstår inte, den där GI-maten verkar ha kommit bort. Får leta efter den någon annan dag. Försöker envist inbilla mig själv att jag springer bort fikakalorierna i trappan när jag tar mig ner och upp från tvättstugan.

0 kommentarer: