fredag 20 februari 2009

Shittis pommes frittis

Idag vabbar maken med barnen, som varit vakna och hostat halva natten. Den äldsta råkade mitt i en hostattack kräkas i sin säng. Stackarn..! Så mitt i natten låg jag på soffan och tittade på tv med min treåring. Hon var ovanligt lugn och tyst så vi hade det ganska mysigt. Somnade dock efter ett tag båda två.
Ikväll ska vi då åka på bio och barnens farbror ska få ta hand om två hostiga brudar. Brudarnas pappa har låtit dem sova ett tag på dagen så nu kommer farbrorn inte få dem att sova förrns tio ikväll. Det är ju faktiskt inte meningen att man ska ta det lugnt när man ska sitta barnvakt! Han får trösta sig med chips och dricka som jag köpte åt dem när jag var på Willy's klockan åtta i morse och storhandlade. Nej, jag är inte riktigt klok.
I övrigt ringde V idag och undrade om jag inte ville komma ner på stan och luncha. Jag mottog erbjudandet med stor entusiasm, glad över att få lämna hemmet (inklusive dator, barn och make) ett tag och var nog nere på stan på en kvart ungefär. Glad i hågen och redo för en foccaccia.

Ikväll: kebabtallrik, popcorn och choklad. Mums, säger min mage och sväller ytterligare en storlek.

0 kommentarer: