lördag 14 februari 2009

Ordlista

Ett och etthalvtåringar kan vara ganska svåra att förstå ibland. Därför tänkte jag att jag kan skriva ihop ett litet reselexikon som kan användas vid kontakt med pysslingarna.

Ninnuu=Findus, Pettssons katt
Soosi=Godis (kan man inte det här ordet blir de ganska arga efter ett tag)
Hunni=Hungrig
Tötti=Törstig
Miiin=Min (skriks oftast samtidigt som ysslingen försöker slita åt sig en sak som någon annan har)
Min tu=Min tur att borsta tänderna. (Här får man vara på sin vakt. Om någon står i vägen för uppdraget mejas personen lätt ner av en kompakt liten bulldozer.)

Sen följer grundläggande ord, som jöjja (blöja eller ibland tröja), tissa (kissa) och sass (bajs). Var beredd på att många dialekter förekommer, som kan avvika starkt från riksspråket.

0 kommentarer: