tisdag 24 februari 2009

Ritmatta

Det måste vara en av världens bästa uppfinningar: Aquadoodle. Lite vatten i "pennorna" och så kan kidsen måla loss på mattan. Spelar ingen roll om de ritar utanför för det syns ju liksom inte och vattnet torkar. Och så har de ganska roligt också, vilket är skönt för då kan ju jag som förälder slappna av lite och, till exempel, sitta vid datorn i samma rum utan att bli döv eller så. Nackdelen är att minsta dottern suger ut vatten ur "pennans" spets och försöker bita av den.
Jag har tryckt i mig en och en halv semla dagen till ära. Min egen och äldsta tjejens kvarvarande halva. Hon kom tydligen på att den var äcklig när hon hade slickat i sig en massa grädde och ätit upp locket.
Jag försöker promota hela dagisidén nu, ungarna får börja så snart som möjligt där det finns plats. Å, va kul det blir med nya kompisar och krokar att hänga kläderna på och en massa leksaker och ojojoj vilka bra fröknar de kommer få! Det vet ju inte jag ett skit om, men man får liksom hitta på. Huvudsaken är ju att de inte märker att jag egentligen tycker det är jättetråkigt att de måste sluta hos sin dagmamma.

Förresten tror jag det vore bättre för familjefriden om ungarna hade varsin ritmatta. Det låter så nu...

0 kommentarer: