onsdag 7 januari 2009

Stopp

Efter allt frossande över jul och nyår är det dags att ta tag i bitarna igen. NÅGRA kilon måste bort. Igen. Så jag beslöt mig för att det enklaste vore att gå på Cambridgepulver i några veckor så skulle allt vara borta sen. Det har funkat förut, klarade sex veckor en gång.
Efter en dags yrsel, hunger, illamående och huvudvärk insåg jag att det f*n inte funkar en gång till. Och särskilt gott är det ju inte... Här måste göras en helomställning! Jag måste äta mat!!!
Så jag återupptog mina studier i GI-läran och bestämde mig för att ge det en chans. Inget extremt, som under min Atkinsperiod då jag gick omkring ock kände mig svimfärdig i tre veckor. Sakta men säkert tänkte jag bli lite hälsosam. Och mätt. Ni lär få höra om mina framsteg (eller bakslag).

0 kommentarer: