onsdag 21 januari 2009

Databashantering och crème fraiche

Min kurs i databashantering har dragit igång. Säkert jättekul, men det känns inte så idag.
Igår pysslade jag med helt normala saker, sånt som mammor gör. Städar, tvättar, plockar upp efter ungar och så. Handlade gjorde jag också. Tre stora påsar. En med crème fraiche i. Crème fraichen hade blivit utbytt av en snäll affärsarbetare efter det att den första crème fraichen sprack på rullbandet när jag höll på att packa. Crème fraiche everywhere!
I morse var jag och tjejerna ute i god tid till dagmamman, men tidsplanen sket sig ju såklart precis som vanligt. Ena bildörren gick inte att få upp. Jag kravlade in från andra sidan, över minsta tjejens bilbarnstol för att kunna putta upp dörrj***ln. Det gick inte. Och jag kom knappt ut. När jag väl kom ut fick jag baxa över största tjejens stol till framsätet vilket inte var det lättaste då den fastnade mellan sätena. Tålamodet tröt ganska bra, och det blev inte bättre av att stora tjejen är inne i en frågeperiod, vilket innebär att hon hela tiden frågar vad man gör, varför, hur då, när, blah, blah, blah...

- Mamma, vad gör du? Ska jag sitta fram mamma? Mamma, ska jag sitta fram?
- Jaa, jag får inte upp bildörren på din sida, den har frusit fast.
- Får du inte upp dörren? Mamma, får du inte upp dörren?
- Neej.
- Har den frusit fast?
- Jaa, den har frusit fast.
- Kan jag inte sitta där då?
- Neej.
-För att den har frusit fast eller? Varför har den frusit fast? Mamma, varför har den frusit fast? Kan man inte öppna den då? Mamma, mamma..!
- NEEJ, DEN GÅR INTE ATT ÖPPNA FÖR DEN HAR FRUSIT FAST, SÄGER JAG JU!!!

- Jaha! Ska jag sitta fram då? Mamma, ska jag det eller?

Halvvägs till dagmamman går dörren upp. Det skiter jag i.

0 kommentarer: