tisdag 2 december 2008

Tvätteri

Orkade knappt slå upp ögonen i morse, var uppe alldeles för sent igår kväll och försökte skriva lite på min uppsats om det spännande ämnet "Överkalixmålet". Får skylla mig själv för ämnesvalet. I alla fall fick jag upp ögonen. Och jag kom upp. Och möttes av en nerkissad unge, blöjan hade läckt. Yes, in i duschen. Gör välling, plockar upp yrvaken tjej från spjälsäng (som förresten börjar bli alldeles för liten). Sätter henne på höften å... plask. Nerkissad unge, blöjan hade läckt. Yes, in i duschen. Serverar välling. Av med sängkläder, på med kläder, borsta håret, borsta tänderna och så vidare och så vidare. Iväg fort som fan till dagmamman. Osminkad med svarta ringar under ögonen! Mycket oattraktivt.
Nu ska jag fortsätta skriva på min inspirerande uppsats och tvätta sängkläder och pyjamaser. Ser fram emot min dag..!

0 kommentarer: