onsdag 26 november 2008

Bilen

Yes, då har man lyckats. Var på väg hem till mina studier efter att ha lämnat tjejerna hos dagmamman när bilen börjar låta konstigt. Den skorrar...och skorrar...och skorrar. Ser framför mig hur jag tappar däcket och slirar in i en mötande lastbil för att gå en säker död till mötes. Stannar på sidan av vägen för att kolla vad som kan vara fel (eller kanske mest för att kolla om jag har fått punka för jag hade då faen inte hittat nåt annat fel) men ser inget konstigt. Sparkar på däcken (för det har jag sett att alla killar gör) och känner mig som värsta kunniga mekanikern. Nja, det är nog bara lite dåligt med luft i höger framdäck, konstaterar jag och styr bilen vidare hemåt. Sakta, för nu skoooorrrar det verkligen. Parkerar bilen hemma, går återigen ut och kollar (för nu är jag ju verkligen värsta experten när jag redan kollat en gång tidigare). PLATT DÄCK! Platt som en pannkaka, platt platt platt. Shit. Överlåter snabbt ansvaret för bilen på min man genom ett telefonsamtal.

0 kommentarer: